Luxemburghezii au înmatriculat cu 1.200 mai multe maşini decât noi, în condiţiile în care populaţia României este de 40 de ori mai numeroasă
Şi Ungaria ne-a depăşit, deşi are doar 10 milioane de locuitori
La nivel european, autoturismele româneşti au înregistrat o creştere de 22 la sută
Eforturile autorităţilor de înnoire a parcului auto naţional par să dea roade numai în statisticile noastre, nu şi în cele ale oficialilor europeni. Potrivit datelor furnizate ieri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) în România s-au înmatriculat luna trecută numai 3.238 de maşini noi, cu 1.172 mai puţine decât în Luxemburg, în condiţiile în care populaţia ţării noastre este de 40 de ori mai numeroasă.
Piaţa autoturismelor noi din România a rămas în februarie pe poziţia 21 în Uniunea Europeană (UE), cu toate că a avut o creştere de aproximativ 22%, peste media UE.
Conform statisticii ACEA, în Luxemburg au fost înregistrate 4.410 de maşini, în creştere cu 8%, iar în Ungaria, care are o populaţie de aproximativ 10 milioane, 3.526, cu 16% mai mult ca în februarie anul trecut. Alte state cu populaţie mai mică ca România, dar cu pieţe auto mai dezvoltate sunt Austria (26.412 înmatriculări), Cehia (12.847 unităţi), Danemarca (10.969), Finlanda (9.301), Grecia (6.989), Irlanda (12.609), Portugalia (13.413), Slovacia (4.803) sau Slovenia (5.317).
Cele mai mari creşteri au fost înregistrate de pieţele auto mici din Ţările Baltice, unde Lituania a avansat cu 112,6%, la 925 de maşini, urmată de Estonia, cu 109,6%, la 870 de unităţi, respectiv Letonia, în urcare cu 102%, la 535 unităţi.
Vânzările au scăzut şi în Marea Britanie
Printre statele în care au scăzut vânzările se numără trei mari pieţe, respectiv Marea Britanie, Italia şi Spania. Cea mai importantă scădere a fost înregistrată în Grecia (49%), urmată de