Criza nu a ocolit nici companiile de arhivare. Acestea au rezistat pe baricade mai ales datorită legilor care obligă firmele și instituțiile să-și păstreze documentele în format clasic.
Pentru unii jucători din domeniu, 2010 s-a încheiat cu rezultate peste așteptări. „Cifra de afaceri a crescut cu circa 25% față de anul anterior; iar numărul de salariați s-a dublat“, spune Mihai Nicolae, director al Stefadina. Compania se ocupă, printre altele, de arhivele Președinției, CEC, Nuclearelectrica sau ale Primăriei Sectorului 2. La concurenții de la Archivit, creșterea a fost de 110%, însă pentru alții recesiunea s-a simțit altfel.
„Am supraviețuit“, descrie foarte succint evoluția de anul trecut Cristian Nemțeanu, de la A&B Activ Distribution, în timp ce Alexandru Labeș, directorul de marketing și publicitate al Alvo Research, arată că firma sa a reușit să mențină cifra de afaceri la același nivel cu cel din 2009. „Piața arhivării a avut de suferit din cauza crizei. Arhivarea analog (pe hârtie-n.red.) a întreținut resursele companiei. Arhivarea digitală, în schimb, a stagnat, pentru că nimeni nu și-a asumat riscul să investească în perioada de criză“, explică acesta.
Conform legii, fiecare deținător de arhivă (societate comercială, instituție publică etc.) este obligat să păstreze documentele o anumită perioadă de timp, în format clasic sau electronic, pentru această din urmă situație fiind necesar un server de date certificat și acreditat de autorități. În prezent, există în România doar șapte deținători de astfel de tehnologie. Majoritatea firmelor specializate speră că legislația va fi simplificată – arhivele electronice ocupă mult mai puțin spațiu, sunt mult mai ușor de accesat și administrat și sunt mai sigure decât cele pe suport de hârtie.
De ce să arhivezi
„Există cel puțin patru motive pentru care companiile păstrează documente: re