La aproape 12 ani de când Ford a reinventat segmentul compact cu Focus, americanii aruncă în luptă cea de-a treia generaţie, într-o competiţie tot mai strânsă alături de VW Golf şi Opel Astra.
În condiţiile în care VW Golf VI pariază pe conservatorism şi tradiţie, Ford vine cu o revoluţie în ceea ce priveşte noul Focus. Designul exterior este unul dinamic şi futurist, iar interiorul aminteşte de cockpitul unui avion de vânătoare.
Noile sisteme de siguranţă atât activă cât şi pasivă fac din noul Focus unul dintre cele mai "hi-tech" maşini de pe piaţa europeană. Dintre sistemele de asistenţă, de departe cel mai distractiv de încercat este cel de asistare la păstrarea benzii. Acesta dispune de trei moduri - oprit, de avertizare şi de intervenţie. Avertizarea se face printr-un tremur uşor al volanului, atunci când se schimbă banda fără semnalizare. Intervenţia pe de altă parte, pur şi simplu îţi trage de volan şi te readuce pe traiectorie. Dacă nu intervii, şi maşina se deplasează în partea opusă, atunci sistemul mai intervine încă o dată şi te avertizează să ţii bine mâinile pe volan. Dacă nici atunci nu intervii, maşina este lăsată "liberă". Am testat acelaşi sistem inclusiv pe noul Audi A6, Ford implementând acum unul similar în clasa compactă.
Designul exterior a înregistrat o bună evoluţie în special la nivelul părţii frontale. Când vezi un Focus venind spre tine în oglinda retrovizoare ştii că este un Focus. Sunt farurile de zi cu tehnologie LED, grila superioară a radiatorului care acum prezintă aceeaşi linie orizontală ca şi la Mondeo facelift.
La vechiul Focus probabil cea mai mare dezamăgire în ceea ce priveşte interiorul o aveai când vedeai displayul monocrom minuscul dintre ceasurile de bord. Acum Focus dispune de două ecrane, unul între ceasuri, controlat de butoanele de pe partea stângă a volanului, şi care reprezintă compu