Hilton a anuntat pentru acest an deschiderea a 3 noi hoteluri DoubleTree in Romania, o unitate Ramada va fi deschisa la Pitesti, si una Days Inn la Sibiu. Pe piata incep sa reapara investitiile anuntate in perioada crizei, 2009-2010.
O parte din aceste hoteluri sunt deja construite, dar a trebuit modernizate ca urmare a afilierii la un brand international, iar altele sunt constructii noi.
"Exista proiecte care vor fi livrate, dar dintre acestea foarte putine sunt noi. Perioada grea i-a facut pe multi sa isi reconsidere business-ul si sa isi doreasca sa se afilieze unor branduri internationale", a spus Lucian Marinescu, senior associate al companiei de consultanta in domeniul hotelier Trend Hospitality.
Numarul cererilor de afiliere este tot mai mare, a adaugat acesta.
Hilton, spre exemplu, a semnat doua contracte de franciza pentru DoubleTree in ultimele 8 luni, in Bucuresti si Ploiesti, unde vor fi modernizate doua unitati deja existente.
Totusi, de multe ori afilierile nu sunt "floare la ureche". Marinescu a explicat ca numeroase unitati hoteliere care vor sa poarte nume mari din domeniu sunt prost construite si nu respecta standardele impuse de marile lanturi hoteliere.
Francizele sau contractele de management cu brandurile internationale sunt principalul motor al lansarilor din acest an, multe din ele fiind anuntate inca de acum un an sau doi, dar intarziate de actuala situatie economica.
Este piata mai buna acum pentru deschideri? Nu neaparat. "Sunt pe piata si deschideri la sacrificiu. Proprietarii care au bani blocati in unitati de cazare hotarasc deschiderea pentru ca nu mai vor sa astepte", considera Marinescu.
Trend Hospitality a programat pentru acest an doua deschideri: un hotel Ramada in Pitesti si unul Days Inn in Sibiu, ambele constructii noi. Hotelul din Pitesti este o invest