Primul tronson al drumului pentru trafic greu din municipiul Iaşi este deschis circulaţiei doar pe hârtie. Niciun tirist nu se încumetă să-l traverseze. Un impediment este şi faptul că şoferii nu sunt semnalizaţi că pot vira la dreapta de pe DN 28, după ce trec de Metro, pentru e evita aglomeraţia din oraş.
Fără bani de centură, dar cu şosea aeriană
Şefii de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi au inaugurat în luna decembrie anul trecut primul tronson din şoseaua de centură, de 5,84 de kilometri.
La patru luni de la deschiderea circulaţiei pe centură, oficialii încă nu au instalat indicatoare pentru a-i anunţa pe participanţii la trafic că au posibilitatea de a evita intrarea în oraş şi că pot intra în Iaşi şi prin localitatea Miroslava. Şoferii pot vira la dreapta de la drumul european 583, între Metro şi Arabesque, şi pot ieşi în oraş în cartierul Galata, zona Belvedere.
„Deocamdată este o amenajare provizorie la intersecţia cu DN 28. Şoferii cunosc faptul că începe centura de acolo", susţine Viorel Scutaru, directorul DRDP.
Şoseaua de centură fără bani în plus
Reprezentanţii Poliţiei Rutiere vor impune regulile de circulaţie specifice şoselelor de centură abia după finalizarea tuturor lucrărilor.
„Şoseaua este dată în folosinţă, dar scopul şi obiectul ei nu a fost atins. Drumul este centură doar cu numele, este doar un segment de stradă. Vor fi aplicate indicatoare, după după ce se termină lucrările. Maşinile de tonaj mare nu sunt obligate deocamdată să circule pe centură", a spus Dragoş Moisuc, şef Biroul Rutier din cadrul Poliţiei Rutiere.
Şefii de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) promit că vor deschide circulaţia auto pe 13 kilometri de şosea abia la toamnă, deşi ar fi trebuit dată în folosinţă în întregime la 1 aprilie 2011.
Centura Iaşiului,