Fostul ministru PDSR al Transporturilor explică în ce fel a tranşat cu Mihai Necolaiciuc afacerea SAAF, privind preluarea unei datorii de către CFR, despre care chiar Necolaiciuc spune că a fost decisă după o discuţie pe care a avut-o cu Miron Mitrea, în biroul acestuia de la minister.
Miron Mitrea, cel care timp de trei ani l-a păstrat pe Mihai Necolaiciuc în funcţia de director al CFR, a declarat pentru RL că a discutat de multe ori cu subalternul său despre situaţia SAAF, societatea înfiinţată în 1998 pentru administrarea excesului de active feroviare rezultat în urma reorganizării SNCFR. În acest caz, Mihai Necolaiciuc este acuzat că a deturnat banii dintr-un credit obţinut de la Banca Europeană pentru Investiţii (BEI), destinat refacerii infrastructurii afectate de calamităţi. Folosindu-se de aceşti bani, CFR-ul condus de Necolaiciuc a preluat, fără bază legală, un credit al SAAF de la Bancpost. De altfel, Mihai Necolaiciuc nu a cerut nici aprobarea Consiliului de Administraţie al CFR pentru această operaţiune. Şi dacă ar fi făcut-o, compania condusă de Necolaiciuc nu ar fi avut oricum dreptul să preia creditul respectiv.
„Ne vedeam săptămânal"
Miron Mitrea admite că subiectul a fost dezbătut pe larg în interiorul ministerului, pe vremea când conducea Transporturile: „Între mine şi directorii de companii erau întâlniri destul de dese. Ne vedeam săptămânal, inclusiv cu Necolaiciuc. Am discutat despre datoria SAAF, dar nu-mi aduc aminte detalii, au trecut 10 ani de atunci. Dar ştiu sigur că au fost discuţii lungi şi dese privind datoria SAAF.
Lui Miron Mitrea îi vine greu să creadă că fostul şef al CFR ar fi putut să preia datoria SAAF de unul singur.
„În mod cert, nu. Nu putea să decidă singur preluarea, n-avea cum să facă asta singur. Ar mai fi trebuit să ştie membrii Consiliului de Administraţie. Ca să poată să preia datoria trebui