Odată cu apropierea trecerii la ora de primăvară, şi marile centre comerciale au trecut la preţurile promoţionale. Fie că e vorba de Bucureşti sau Târgovişte, nou-deschisele hipermarketuri încearcă să atragă cumpărătorii prin "etichetele galbene", care garantează economii considerabile pentru buzunarul clienţilor. Fie că sunt reduceri la ulei, zahăr, bormaşini, articole de lenjerie intimă, produse de curăţat sau electrocasnice, românii se calcă pe picioare, se înghesuie şi aşteaptă mai bine de câteva ore în faţa hipermarketurilor pentru a prinde un loc la coadă. De cele mai multe ori, aceştia nici măcar nu ştiu care sunt produsele la ofertă şi achiziţionează lucruri de care nu au nici măcar nevoie. "Românii nu prea ţin cont de utilitate, ci cumpără lucruri nefolositoare, doar pentru că sunt la promoţie şi au eticheta galbenă, care le produce o reacţie automată, de tip pavlovian (n.r: o formă de dresaj)", crede psihologul Daniela Gheorghe.
Cum acţionează "vânătorii de promoţii" în momentul deschiderii unui nou centru comercial
TÂRGOVIŞTE: Câteva sute de oameni s-au înghesuit vineri, pe 18 martie, într-un centru comercial care oferea o promoţie la zahăr: 6 kilograme cu doar 15 lei. Încă de la prima oră a dimineţii, în faţa magazinului se formase o coadă imensă, iar în momentul în care s-a deschis, oamenii s-au călcat în picioare şi au dărâmat uşa de la intrare. În urma vânzărilor foarte mari, managerii hipermarketului au hotărât ca ziua de vineri să devină ziua reducerilor. Pe 25 martie, uleiul se va vinde la superpreţ.
HUNEDOARA (VULCAN): Aceeaşi ofertă la zahăr a produs buluceală şi în Vulcan. Atraşi de preţurile reduse, hunedorenii au luat cu asalt supermarketul din oraş: oamenii s-au împins, s-au îmbrâncit, au călcat pe sacoşe, au înjurat şi au dat din coate ca să ajungă mai repede la raft, apoi s-au băgat în faţă la casă.
DROBETA TUR