Romanii si-au schimbat preferintele in materie de calatorie in ultimii ani si au inceput sa aleaga, pe langa destinatiile deja clasice - Grecia, Turcia sau Bulgaria - si vacante exotice, la preturi la fel de accesibile.
Targul de turism Holiday Market de anul acesta a venit in ajutorul turistilor romani, cu oferte variate.
Daca pana acum trei ani romanii nu erau obisnuiti cu sistemul de early booking (n.r: inscrieri timpurii), in 2009 si 2010, ei au inceput sa cumpere tot mai multe vacante printr-un astfel de regim. Tocmai din acest motiv, perioadele de varf de achizitionare a pachetelor turistice nu s-au mai situat la acelasi nivel, spune Cosmin Marinof, director de vanzari al companiei Eurolines, numarul doi pe piata locala de transport rutier de persoane.
"Destinatiile clasice, precum Grecia, Turcia sau Bulgaria, merg in continuare bine, insa am observat un nou trend pe piata - romanii au inceput sa fie interesati si de vacante in locuri exotice, cum sunt Thailanda, Caraibe sau Maldive, intrucat preturile pachetelor turistice sunt la fel de accesibile. O vacanta intr-o astfel de zona poate costa si 700 - 800 euro de persoana", a declarat Marinof, pentru Wall-Street.ro.
Prezent la a doua editie a targului international de turism Holiday Market, organizat de Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT), oficialul Eurolines sustine ca, fata de anul trecut, in 2011 se observa o tendinta de crestere a preturilor la vacantele cu destinatia Turcia.
De asemenea, in afara de litoralul romanesc, cererile pentru vacante in restul tarii (in zona montana, Maramures, Bucovina etc.) au urcat, unul dintre motive fiind acela ca sectorul de business local a inceput sa organizeze din nou conferinte si evenimente.
Eurolines, care a inregistrat anul trecut o crestere de 15% la nivelul biletelor de autocar cumparate, are oferte