Rompetrol Gas, divizia de comerţ cu gaz petrolier lichefiat (GPL) a grupului petrolier Rompetrol, spune că pe piaţa de profil în ultima perioadă de timp s-au conturat două tendinţe: autogazul a devenit o alternativă luată în calcul şi de oamenii cu bani care au maşini puternice, dar cu un consum pe măsură, iar umplerea buteliilor goale la staţiile de GPL a devenit un fel de sport naţional în ciuda faptului că este periculos.
"Anul trecut, piaţa de autogaz a înregistrat o creştere de 15%, iar cea de butelii a scăzut cu 15%, aşa că în total putem spune că piaţa de GPL a stagnat în 2010. Practic o bună parte din creşterea pieţei de autogaz a fost determinată de faptul că mulţi oameni aleg să-şi umple buteliile la staţiile de GPL pentru că este mai ieftin aşa. Încărcarea buteliilor la staţiile de autogaz a devenit un sport naţional deşi este un lucru periculos, pentru că vorbim de produse diferite, cu utilizări diferite", explică Veron Toma, directorul general al Rompetrol Gas.
O altă tendinţă care prinde contur, mai ales în contextul în care preţurile la carburanţi cresc încontinuu, este aceea că posesorii unor maşini puternice şi scumpe au început să apeleze la autogaz.
"Autogazul devine interesant şi pentru oamenii cu bani. Şi acum autogazul este la jumătate din preţul unui litru de benzină, dar odată cu scumpirea combustibililor diferenţa devine din ce în ce mai mare. Acesta este unul dintre motivele pentru care cred că piaţa autogazului va creşte şi anul acesta", mai spune Toma.
El a precizat că firma pe care o conduce şi-a îndeplinit planul de afaceri bugetat pentru anul trecut, ajungând la încasări de 198 de milioane de dolari (149 de milioane de euro), în creştere cu 36,5%.
"Am crescut pe segmentul de autogaz şi pe cel de butelii. În plus am avut o creştere de 10% a cantităţilor exportate în ţări ca Bulgaria, Serbia sau Moldova. Acu