Noul model Lotus Hennessey Venom GT, construit pe şasiu de Lotus Elise/Exige şi cu motor Chevrolet, intră în categoria maşini sport exclusiviste atât ca preţ, cât şi ca performanţe.
Maşina este disponibilă în trei versiuni: una de bază de 725 CP şi două twin-turbo de 1.000, respectiv 1.200 CP, aceasta din urmă fiind cea mai puternică. Fiecare model este realizat în funcţie de specificaţiile proprietarului, făcându-l exclusiv. Cu o greutate proprie de doar 1.220 kg, supercarul oferă un raport masă-putere uimitor. Lotus Venom GT ajunge la 100 km/h în mai puţin de 2,5 secunde.
"Aceasta este împlinirea unui vis pe care l-am avut de când eram mic", spune fondatorul companiei, John Hennessey. "Dar este doar începutul, pentru că vom îmbunătăţi performanţele Venom-ului GT în viitorul apropiat", adaugă el.
Venom GT valorifică puterea având la bază şasiul Lotus Elise/ Exige. În afară de reutilizarea parbrizului, a portierelor, a acoperişului, a podelei şi a altor mici componente, designul şi construcţia lui Venom GT au fost proiectate de la sol/bază în sus pentru crearea unui supercar cu adevărat unic. Stabilitatea excepţională la viteze mari se datorează: noului design aerodinamic, amenajării spaţiului şi repartiţia greutăţii, suspensiei reglabile, caroseriei construite integral din fibre de carbon şi a eleronului spate tip sport, reglabil. Cei de la Hennessey au acordat o atenţie deosebită aerodinamicii maşinii şi fluxului de aer pentru a obţine o forţă de apăsare aerodinamică echivalentă unei maşini de curse de GT. De altfel, ei au dezvoltat şi un sistem inteligent de control al tracţiunii. Cutia de viteze este manuală, cu 6 trepte, fabricată de Ricardo, frânele sunt carbon-ceramice Brembo, iar amortizoarele KW sunt reglabile.
10 maşini pe an
Fiecare Venom GT este asamblat la Silverstone, Anglia, iar motoarele provin de la sediul