Nimic nu se poate schimba. Societatea civilă nu are putere. Dar de ce să fac EU ceva? Nu, nu am să enumăr acum toate afirmațiile și întrebările nihiliste ale ultimilor ani. Ci am să vă prezint un exemplu. Propriile concluzii le puteți pune d-voastră…
2002 – Începutul
Prima dată am scris despre grupul MindBomb în 2002. Inspirați din acțiunile grupului San Francisco Print Collective, în care ajunsese să facă parte și o fostă absolventă a Universității de Arte Plastice din Cluj, și în parteneriat cu fundația ArtLink din New York, o mână de artiști plastici clujeni au inițiat prima acțiune MindBomb. Străzile Clujului au fost împânzite cu mii de afișe de protest social. Scopul acțiunii era conștientizarea spațiului public ca loc de manifestare publică a opiniilor. ”Crezi că se schimbă ceva?”, m-au întrebat, retoric, colegii de la ”Clujeanul”, când, în avanpremieră, am scris primul articol despre MindBomb. ”Da”, le-am răspuns. Afirmația mea a fost primită cu zâmbete…
Câteva afișe din prima campanie MindBomb. O parte dintre teme au rămas de actualitate.
2004 – A doua campanie
Cu doar o zi înainte de începerea oficială a campaniei electorale pentru alegerile locale, MindBomb a revenit cu o nouă acțiune. De această dată, peste 11.000 de afișe au fost lipite în 10 orașe ale țării. Numărul celor care s-au alăturat acțiunii a crescut. Li s-au adăugat arhitecți, scriitori, informaticieni din întreaga țară și străinătate. Zeci de proiecte de afișe au fost primite prin email, semnate cu pseudonime. Membrii grupului nu se mai cunoșteau între ei. Îi unea doar o stare de spirit.
2004 – Primar DeVOTAT
În cadrul campaniei din 2004, un afiș a fost creat special doar pentru Cluj, orașul care ”aniversa” al 12-lea an de mandat Gheorghe Funar. Radu Apo