În perioada 16 - 18 martie a.c., la Bucureşti, se desfăşoară Adunarea Generală a Asociaţiei Oraşelor din România. Joi, 17 martie, primarul oraşului Năvodari, Nicolae Matei, a subliniat mai multe probleme cu care se confruntă administraţiile locale din România, făcând referire în mod special la cea pe care o conduce.
Matei a vorbit, în cadrul întrunirii Asociaţiei Oraşelor din România (AOR), despre necesitatea construirii celui de-al doilea corp al Şcolii „Tudor Arghezi", de pe str. Pescăruşului, pentru care autoritatea locală are nevoie de sprijinul Ministerului Educaţiei. De asemenea, profitând de prezenţa secretarului de stat din cadrul Ministerului Muncii, Valentin Mocanu, primarul oraşului Năvodari a subliniat problema subfinanţării primăriilor, în ceea ce priveşte salariile însoţitorilor persoanelor cu handicap, a indemnizaţiilor persoanelor cu handicap şi a persoanelor beneficiare a venitului minim garantat, în sensul că există anumite aberaţii legislative care nu dau posibilitatea primăriilor să plătească venitul minim garantat din fondurile proprii, dacă acestea există. Nicolae Matei i-a luat în vizor pe toţi reprezentanţii structurilor centrale, iar următorii pe lista sa au fost vicepreşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici (ANFP), Cristian Roman, şi un director general din cadrul ANFP. Edilul din Năvodari şi-a declarat nemulţumirea cu privire la Ordonanţa de Urgenţă 63/2010, care limitează numărul angajaţilor primăriei, fără să facă distincţia clară între funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul autorităţilor locale. Astfel, Guvernul a obligat administraţiile să externalizeze servicii, făcând să dubleze costurile prin plata TVA-ului şi a speţelor bancare.
Raportări greşite de la INS
Prevederea legală menţionată mai sus a mai creat o piedică pentru Primăria Năvodari, deoarece limitează numărului de poli