Acoperirea reţelei şi reputaţia sunt şi ele mai importante pentru companii decât disponibilitatea serviciului de relaţii cu clienţii, potrivit unei cercetări a Gallup.
Trei dintre cele mai importante cinci criterii după care o firmă sau o instituţie îşi alege furnizorul de servicii de telefonie mobilă sunt legate de tarife, arată datele dintr-o cercetare realizată de compania Gallup în perioada martie-aprilie 2010 pentru Autoritatea de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). În iunie 2010 companiile aveau aproximativ 2,4 milioane de abonamente la telefonie mobilă, din totalul de 24,4 milioane de cartele sim active pe piaţă (abonamente şi cartele prepay).
Cel mai important criteriu rămâne cel al acoperirii în teritoriu al reţelei, dar următoarele trei criterii sunt tariful pentru abonament şi pentru apelurile în aceeaşi reţea mobilă şi către alte reţele mobile. Pe locul cinci în top se află reputaţia companiei, potrivit datelor Gallup.
"Criterii precum acoperirea sunt într-adevăr importante pentru că dacă ai oameni de vânzări în întreaga ţară şi nu «ai reţea», atunci e greu să-ţi atingi obiectivele. Pe acest segment însă lucrurile au evoluat mult şi între primii trei operatori de pe piaţă diferenţele sunt mici", a comentat cifrele pentru ZF Adrian Ciobanu, managing partner al Reimens Group, o companie care oferă consultanţă în reducerea costurilor cu serviciile de comunicaţii. "Doar la RCS&RDS este o situaţie diferită, dar compania se adresează mai puţin firmelor mari."
"Vânătoarea" după cele mai mici preţuri nu este însă tot impul cea mai bună "metodă" de selectare a operatorului, spune Ciobanu, care şi-a deschis firmă de consultanţă după ce a lucrat anterior patru ani în vânzări la Vodafone.
"Dacă este un factor care nu este suficient luat în calcul atunci acela este calitatea serviciilor. Companiile care îşi aleg furnizorul