Bursa de Valori Bucuresti a inceput in 17 februarie un road-show in tara, cu scopul de a atrage emitenti de obligatuni. Cel mai ridicat interes se observa din partea municipalitatilor, unde BVB are deja un istoric in emisiunile de bonduri, in timp ce companiile sunt mai greu de atras in aceasta directie, a explicat directorul general al Bursei, Valentin Ionescu (foto).
Road-show-ul a bifat pana acum 4 evenimente, la Bucuresti, Brasov, Iasi si Constanta. Cea mai numeroasa prezenta a fost din randul municipalitatilor, companiile fiind mai greu de atras si de convins.
Cu toate acestea, la conferintele organizate de BVB au participat si firme precum Argus Constanta, Oil Terminal sau Antibiotice Iasi, in functie de oras.
“In timpul pauzelor si la final au fost si intalniri bilaterale intre potentialii emitenti de bonduri si consultant. Interes exista, oamenii au proiecte I vor sa si le finanteze prin emisiuni de bonduri. S-au folosit exemple concrete cu municipalitati care s-au finantat prin bursa. Insa este mai greu cu companiile, nu se lasa convinse asa usor”, a declarat Ionescu pentru Wall-Street.ro.
Un interes concret s-a remarcat din partea primariei Suceava, care a discutat intens cu consultatii, dar si de la primaria comunei Ipotesti.
“Ne focusam in aceste conferinte pe explicarea emisiunii de obligatiuni, dar aducem in discutie si variant listarii. Practic, mergem la potentialii emitenti cu tot ce au nevoie pentru a demara procesul: Bursa, consultant, auditor, intermediary si agentie de rating”, a mai spus CEO-ul Bursei.
Prima conferinta din acest sir a avut loc pe 17 februarie, la Bucuresti, fiind organizata de BVB, in colaborare cu KPMG, BCR si Moody’s, cu sprijinul Asociatiei Municipiilor din Romania, VMB Partners si CFA Romania.
Au fost invitati manageri, reprezentanti ai administratiei publice locale, ai f