Cei mai mulţi dintre vizitatorii târgului de turism Holiday Market, care are loc în acest weeken la Palatul Parlamentului din Bucureşti, caută vacanţe în străinătate la preţuri de până la 500 de euro, spun reprezentanţii agenţiilor de turism şi ai tour operatorilor care au analizat profilul din acest an al românului care totuşi va merge în vacanţă.
Aceştia înseamnă două treimi din total, în timp ce 20% sunt dispuşi să dea între 650 şi 1.000 de euro şi doar 1% îşi permit mai mult. 15% din români vor să plătească sub 350 de euro pentru vacanţă.
ROMÂNIA NU ARE CĂUTARE
„Românul are impresia că îşi cunoaşte ţara. De aceea nu sunt adeptul conceptului de promovare a turismului românesc în România", susţine Dragoş Anastasiu, preşedintele grupului Eurolines, citat de Mediafax. Totuşi, Alin Burcea, proprietarul agenţiei de turism Paralela 45, crede că destinaţiile interne nu sunt promovate suficient. El a arătat că doar una din zece persoane care vizitează standul companiei sale se interesează de concedii în România.
Dincolo de cererea mică pentru piaţa internă, cei care totuşi caută astfel de pachete pleacă nemulţumiţi de la târg. Un doctor în economie, în vârstă de 48 de ani, se arată neplăcut surprins de oferta săracă de vacanţe interne. „Delta, un punct unic de atracţie, nu este prezentă la târg şi nu este promovată nici măcar la standul Ministerului Turismului.
Apoi lipsesc cu desăvârşire pachetele destinate vânătorilor şi pescarilor", s-a plâns el. Târgul reuneşte peste 120 de expozanţi, iar tour operatorii oferă discounturi de până la 30%.