Dacă până la apariţia lui X1 era cel mai mic membru al „clanului X”, X3 a devenit de anul trecut modelul de legătură cu fraţii mai mari X5 şi X6. Maşina a crescut, are dimensiuni mai mari decât generaţia anterioară, iar aspectul duce tot mai mult cu gândul la X5. În mod cert, modificările aduse de producătorul german reaşează crossover-ul pe piaţa premium. Noul X3 arată mai spectaculos decât predecesorul său, iar inovaţiile tehnice şi estetice, plus finisările de la interior, sunt destul de numeroase. Dacă îl vezi din faţă, ai nevoie de câteva secunde bune ca să te lămureşti dacă nu eşti cumva în faţa unui X5, deoarece maşina a preluat liniile mai puternice ale acestuia. Grila frontală este aproape identică, iar luminile în cerc cu tehnologie LED atrag imediat atenţia.
La test am avut parte de versiunea xDrive20d, care ne-a adus în faţă un excelent motor turbodiesel în patru cilindri, echipat cu injecţie directă Common Rail şi care oferă o putere totală de 184 CP/4.000 rpm. Cu un cuplu impresionant de 380 Nm, disponibil între 1.750 şi 2.750 rpm şi coroborat cu o transmisie automată în opt rapoarte, maşina este spectaculoasă, mai ales dacă ne gândim la consumul redus pe care îl reuşeşte. În fişa tehnică, BMW avansează o cifră de 5,6 l/100 km. Valoarea din test a fost mai mare, de 6,8 l/100 km, dar asta în condiţiile unui regim mixt de exploatare, care au inclus şi reprize mai alerte. Deşi intervalul de turaţii pe care este oferit cuplul maxim este destul de scurt, acest lucru este perfect contrabalansat de cutia automată cu opt viteze, ce lucrează precis, retrogradând de fiecare dată în treapta corespunzătoare solicitării motorului. Mai pe şleau, noul X3 este o maşină practică: se conduce uşor, inclusiv în mediul urban, este sprintenă şi abordează depăşirile cu multă uşurinţă. Acceleraţia 0-100 km se face în 8,4 secunde, în timp ce viteza maximă este de