Activistii ecologisti Agent Green acuza firma Ecoterra, care a realizat studiul de impact asupra mediului pentru tronsonul 3 al DN 66A, ca ar fi fraudat studiul motiv pentru care solicita orpriea imediata a evaluarii impactului asupra mediului.
Anul trecut, Agent Green si organizatiile partenere au protestat la Campusel, locul pana unde s-a ajuns cu asfaltul, au oprit Hotararea de Guvern care viza defrisarea a 32 ha de padure ce stau in calea drumului, au dat in judecata Administratia Parcului National Domogled si au desfiintat, cu ocazia dezbaterilor publice, studiul de impact al beneficiarului constructiei care continea zeci de erori stiintifice si omisiuni.
Acuzatiile ecologistilor vin dupa ce profesorul dr. Dan Stanescu de la Universitatea de Vest Timisoara (unul dintre profesorii a carui semnatura apare pe studiul de biodiversitate la drumul national 66A) a aratat ca nu ar fi semnat acest studiu, ci doar o lucrare preliminara.
Firma Ecoterra care realizeaza studiul de impact pentru regionala timisoreana a Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale ar fi folosit insa aceasta lucrare, pe care a depus-o la ANPM (Agentia Nationala de Protectia Mediului), drept studiu de biodiversitate cu semnatura profesorului Stanescu.
"Aceasta frauda la drumul mare ar putea fi explicatia pentru care asa-zisul studiu de biodiversitate continea atat de multe erori si omisiuni stiintifice. De aceea l-am criticat cu ocazia dezbaterilor publice si am demarat chiar si un contra studiu pe care l-am depus in luna ianuarie la ANPM. In lumina noilor informatii este timpul ca domnul ministru Borbely sa se ocupe mai serios de afacerea DN 66A, sa comande o ancheta pentru pedepsirea vinovatilor si sa opreasca procedura de evaluarea impactului asupra mediului", a spus Gabriel Paun, presedinte Agent Green.
Potrivit reprezenta