Libra Bank a reuşit să menţină sub control, anul trecut atât zona de creditare, cât şi pe cea de lichidităţi, ne-a declarat Emilian Bituleanu, preşedintele Libra Bank, într-un interviu. Domnia sa ne-a precizat că în condiţiile economice grele din 2010, instituţia pe care o conduce a reuşit totuşi să-şi consolideze poziţia pe nişa pe care se situează. De asemenea, dintre categoriile de profesii liberale, cărora banca se adresează, cele mai bune rezultate au venit din partea clienţilor din sectorul medical, potrivit preşedintelui Libra Bank.
Reporter: Cum a fost anul 2010 pentru Libra Bank?
Emilian Bituleanu: Deşi 2010 nu a fost un an favorabil pentru sectorul bancar, fiind influenţat de climatul economic instabil, Libra Bank a performat bine, poate chiar foarte bine, reuşind să-şi consolideze poziţia pe nişa pe care se situează. Practic, putem spune că am traversat uşor un an de criză, reuşind să menţinem sub control atât zona de creditare, cât şi pe cea de lichidităţi, fără să avem nevoie în niciun moment de sprijin extern şi fără să apelăm la reeşalonări excesive. Inclusiv pe zona indicatorilor de risc, publicaţi periodic de BNR, am performat în parametri. De asemenea, am reuşit să ne păstrăm clienţii, dar şi să atragem noi clienţi, în special clienţi de talie mai mare.
Am continuat să inovăm la nivel de produs şi am lansat, sub umbrela "Next Level Internet Banking", produsul "Acces Investigator", fiind astfel prima bancă din România care lansează un produs de investigare economico-financiară şi juridică online, eficientizând procesul luării de decizii de afaceri al clienţilor noştri.
Reporter: Libra Bank este o bancă a profesiilor liberale. Care categorie de profesii liberale a accesat cel mai mult serviciile financiare ale băncii, anul trecut? Despre ce servicii este vorba?
Emilian Bituleanu: Din întreg portofoliul nos