iPod-ul, primul mp3 player al companiei Apple, împlineşte anul acesta 10 ani. Unii experţi din domeniu cred că aniversarea gadgetului nu va una fericită deoarece dispozitivul portabil este cel mai puţin popular din gama de gadgeturi a companiei, scrie ziarul britanic The Guardian.
iPod-ul clasic nu a mai fost îmbunătăţit din 2009 când i s-a mărit capacitatea de stocare de la 120GB la 160GB. În magazinul online al companiei Apple, timpul de livrare al dispozitivului a fost mărit de la 24 de ore la trei zile, iar câţiva distribuitori importanţi din SUA au anunţat că mai au foarte puţine iPod-uri în stoc, ceea ce a dus la speculaţii potrivit cărora producţia lui ar putea fi întreruptă în curând. "IPod-ul este, în esenţă, terminat", crede Alice Enders, o consultantă media a companiei Enders Analysis. "Vânzările sunt în scădere de ceva timp", a mai adăugat ea, precizând că Apple şi-a îndreptat atenţia către dispozitive precum iPhone sau iPad, care au adus companiei un profit record de 20 de miliarde de dolari.
iPod-ul a fost lansat la doar câteva zile după atacurile teroriste din septembrie 2001
Circumstanţele lansării iPodului nu au fost favorabile pentru produs, scriu jurnaliştii de la The Guardian. La doar câteva zile după atacurile teroriste din septembrie 2001, un comunicat de presă al companiei Apple anunţa "dezvăluirea unui dispozitiv revoluţionar", despre care preciza doar că nu este un Mac.
Steve Jobs, preşedintele Apple, a gândit o strategie prin care produsele companiei să fie integrate în jurul Mac-ului, celebrul computer introdus în 1984. Ideea lui Jobs a fost să plaseze Mac-ul în mijlocul unui "ecosistem digital", astfel încât toate dispozitivele noi să poată fi conectate la el. Primul astfel de dispozitiv a fost iPod-ul. "De ce muzică? Cu toţii iubim muzica şi este întotdeauna plăcut să faci ceea ce iubeşti", a explicat Steve Jobs l