Până la sfârşitul acestui an vor începe lucrările de construcţii la inelul median în zona de nord a Capitalei. Cinci firme, SC Ecoterra SRL, SC Proiect Bucureşti, SC Metroul SA, SC Western Outdoor SRL şi Alpha Studio, au semnat cu Primăria Capitalei contractul pentru elaborarea Planului de Urbanism Zonal (PUZ) şi a studiului de fezabilitate. Vlad Cavarnali, membru în Comisia Tehnică de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului din cadrul Primăriei Capitalei şi reprezentant al SC Alpha Studio SRL, a declarat pentru gândul că "este vorba de şapte tronsoane care urmează să închidă inelul median în zona de nord a Bucureştiului.
Prioritare sunt doar patru pentru care trebuie găsite soluţii imediate. Este vorba de o zonă destinată transportului, paralelă cu calea ferată Bucureşti-Constanţa. Zona a avut această destinaţie încă de pe vremea lui Ceauşescu. Încercăm să găsim soluţii ca să existe cât mai puţine exproprieri".
Arhitecţii iau în calcul un tunel sau un pasaj suprateran peste Herăstrău
Arhitecţii celor cinci firme care au câştigat contractul pentru elaborarea PUZ-ului şi a studiului de fezabilitate analizează mai multe soluţii pentru proiectarea inelului median ce va trece prin zona de nord a Bucureştiului.
"Trebuie făcut un grafic şi găsite punctele-cheie. Se analizează inclusiv posibilitatea ca inelul median să subtraverseze printr-un tunel Herăstrăul sau să treacă peste acesta printr-un pasaj suprateran, paralel cu calea ferată. În acest moment sunt numai analize iar decizia finală se va lua în funcţie de costuri şi de numărul de exproprieri care ar trebui făcute. Nu este nimic stabilit", a mai declarat pentru gândul Vlad Cavarnali. Întrebat ce legătură există între inelul median şi viitoarea autostradă suspendată, Vlad Cavarnali a răspuns evaziv: "Ştiu doar că A3 va avea un pasaj suprateran care coboară la nivelul solului".
Inelul