Circa 10-15% din bugetele de publicitate merg spre reţelele de socializare
Procentul este în creştere, iar în acest an marketerii vor desfăşura foarte multe activităţi în această zonă
Există firme mici care investesc şi peste 90% în acest canal de promovare
Interviu oferit, pentru Curierul Naţional, de Costin Radu, Managing Partner, The Geeks
Cât de importante sunt reţelele de socializare pentru publicitate? Dar pentru comunicare?
Datorită creşterii numărului de utilizatori ai reţelelor de socializare, dar şi datorită creşterii timpului pe care oamenii îl petrec în aceste reţele, ele au devenit foarte importante pentru publicitate şi comunicare în general. Mai mult, din cercetări şi din interacţiune directă cu ei sau ele, putem vedea că există persoane care au scăzut dramatic consumul de media, în schimb petrec foarte mult timp în reţelele de socializare. Este şi motivul pentru care, în prezent, foarte puţini clienţi exclud din brief-urile pe care le primim capitolul de "reţele sociale". Mă aştept ca 2011 să fie un an în care marketerii să desfăşoare foarte multe activităţi în această zonă.
Cum evaluaţi nivelul calităţii campaniilor de pe Facebook din România?
Am văzut mai multe idei interesante dezvoltate local atât anul trecut, cât şi la începutul acestui an. Din păcate, în acest moment abundă campaniile care încalcă regulamentul Facebook. Asta pentru că foarte puţini oameni, fie din agenţii, fie din departamentele de marketing, îşi bat capul să afle exact regulamentul înainte să lanseze o campanie. Iar prin asta îşi expun mărcile la riscuri de imagine. De exemplu, campanii în care singura condiţie de înscriere este aceea de a da "like", mecanism interzis de Facebook. Sau campanii care cer oamenilor să posteze ceva pe Wall-ul lor în schimbul unui premiu acordat prin tragere la sorţi, fără a face