Reprezentantul local al companiei care deţine cel mai important motor de căutare de pe internet vorbeşte cu zgârcenie depre afacerile româneşti. Rigorile unei firme listată la bursă fac din el un interlocutor care îşi drămuieşte cu atenţie fiecare răspuns. "Sunt şi în România companii care se promovează la nivel global. Câteva investesc şi peste 1 milion de dolari anual în AdWords (un serviciu care afişează anunţurile de publicitate, iar clienţii plătesc doar atunci când utilizatorii le accesează, n.r. )", spune Dan Bulucea.
Vorbim mult, muncim ceva mai puţin. A preluat funcţia de şef al Google România din noiembrie 2010 şi este, în continuare, "mulţumit că a acceptat această provocare". Despre primele neîmpliniri vorbeşte cu greu. După o pauză de câteva secunde în conversaţie spune că "aş vrea să ne mişcăm şi mai repede cu lansarea anumitor produse pe piaţa din România", însă detaliile se opresc aici. Motivul: aceeaşi politică a companiei. Acceptă să formuleze un comentariu cu privire la situaţia actuală a economiei româneşti în ansamblu.
"Pierdem foarte multă energie în a dezbate în public problemele în loc să ne focalizăm pe ce avem fiecare de făcut şi să o facem bine", este singura apreciere personală pe care şi-o permite şeful Google România.
Întrebări pentru un candidat la Google
Deşi numărul românilor care lucrează pentru gigantul american se cifrează la câteva sute, la biroul local vor munci, până la finele acestui an, numai circa opt persoane. Anunţurile de recrutare se găsesc chiar pe site-ul companiei. "Procesul de recrutare e transparent, însă stufos, cuprinzător. Durează luni de zile. Dorim să avem cei mai buni angajaţi", afirmă şeful Google.
El dă şi câteva exemple concrete de întrebări la care un candidat trebuie să găsească cel mai potrivit răspuns pentru a deveni un membru al echipei. Estimaţi câte flori cresc în