Google a devenit cea mai valoroasă marcă din lume în acest an. Pentru prima dată, Coca-Cola nu se regăseşte pe primele zece poziţii ale clasamentului. Companiile americane continuă să domine topul celor mai valoroase branduri. Din primele zece locuri, nouă sunt ocupate de mărci din Statele Unite ale Americii.
Firma de consultanţă Brand Finance, liderul mondial în evaluarea valorii unei mărci, a publicat ieri topul „Brand Finance Global 500", iar rezultatele au adus câteva surprize. Lanţul de magazine Wal-Mart din SUA şi-a pierdut supremaţia şi nu mai este cel mai valoros brand din lume. În locul său a venit gigantul Google, în urcare cu o poziţie faţă de anul trecut. Valoarea acestei mărci a ajuns în 2011 la 44,29 miliarde de dolari, cu 8,1 miliarde de dolari mai mult faţă de anul trecut, potrivit clasamentului.
GIGANŢII IT, PE PRIMELE POZIŢII
Ocupantul celui de-al doilea loc, Microsoft, a avut o evoluţie spectaculoasă, urcând de pe locul cinci. Valoarea mărcii s-a majorat cu 9,2 miliarde de dolari, ajungând la 42,805 miliarde de dolari. Retailerul Wal-Mart, cu o valoare de 36,2 miliarde de dolari, ocupă cea de-a treia poziţie.
„Dintr-o perspectivă globală, cinci din primele zece companii cu cea mai mare creştere au operaţiuni legate de tehnologie, accentuând importanţa inovării din acest domeniu", a declarat David Haigh, CEO al Brand Finance, citat de CNBC. Succesul de care s-au bucurat tabletele iPad au propulsat Apple pe locul opt, faţă de 20 anul trecut. Valoarea brandului a crescut cu peste zece miliarde de dolari, ajungând la 29,54 miliarde de dolari. Anul trecut, Apple a vândut 14,8 milioane de tablete iPad, în valoare de 9,6 miliarde de dolari. Lansată la începutul acestei luni, tableta iPad 2 s-a vândut într-un milion de exemplare în numai două zile.
În clasamentul de anul trecut, pe primele zece poziţii se regăse