Cine nu a răsfoit, măcar o dată, o revistă care prezintă cele mai frumoase ţinute de sezon sau ultimele tendinţe în materie de modă? Femei frumoase, îmbrăcate cu haine parcă turnate pe ele, cu pantofi plimbaţi pe catwalk la Milano sau Paris. Revistele glossy vând iluzia că aceste obiecte vestimentare ar putea transforma orice femeie în fotomodel. Pentru cele mai multe dintre cititoare însă, a investi în propria imagine, cumpărând produsele prezentate în paginile revistelor, presupune un efort financiar prea mare. Mai bine spus, imposibil Pentru o singură ţinută „de top” doamnele ar trebui să plătească salariul pe o lună sau chiar mai multe, în condiţiile în care salariul minim pe economie se situează sub 200 de euro. Astfel, singura achiziţie pe care o pot face majoritatea cititoarelor rămâne doar revista în care pot admira ţinutele prezentate pe „covorul roşu”, pentru a se visa acolo...
La shopping, printre reviste
Hippie sau rock, romantic sau neon, western sau tribal sunt stilurile ţinutelor noului sezon, se anunţă în paginile revistelor de modă. Odată cu aerul proaspăt al primăverii, doamnele îşi apleacă mai des privirile asupra acestor indicatori pentru a afla noile tendinţe în domeniul vestimentar. Noutăţile de pe podiumurile de modă internaţionale prevestesc un sezon viu colorat, cu imprimeuri florale şi texturi fluide, dar şi machiaje şi coafuri prin care designerii încurajează femeile să îşi pună în valoare feminitatea. Curentul vintage pare să prindă tot mai mult teren, în reviste şi la televiziuni cel puţin, pentru că în fiecare dintre acestea ţi se spune cum poţi adopta un stil nou, combinând articolele vintage cu hainele achiziţionate din orice magazin. Practic, spun designerii, nu îţi trebuie mulţi bani pentru a te îmbrăca şic, şi îţi poţi defini propriul stil cheltuind puţin.
Însă, dacă facem o incursiun