Reprezentanţii agenţiilor de turism afirmă că România nu este un brand turistic
Paralela 45: Rugăm MDRT să investească mai mult în promovare
Recentul târg de turism, ce a avut loc până ieri, în Capitală, a dezvăluit o realitate destul de dureroasă pentru turismul din România. Majoritatea vizitatorilor au căutat la Holiday Market pachete turistice în străinătate, iar explicaţia expozanţilor la această situaţie a fost aceea că românii nu cunosc România turistică. "Faptul că vizitatorii nu se interesează la târgul ăsta de România se explică prin faptul că românul are impresia că îşi cunoaşte ţara. De aceea nu sunt adeptul conceptului de promovare a turismului românesc în România", a afirmat Dragoş Anastasiu, preşedintele grupului Eurolines.
Alin Burcea, proprietarul agenţiei de turism Paralela 45, spune că românii nu caută vacanţe în ţară tocmai din cauza lipsei de promovare a destinaţiilor interne. "România ca destinaţie turistică pentru români nu are brand. Rugăm Ministerul Turismului să mai bage nişte bani pentru promovare pe piaţa internă", a arătat Burcea, potrivit căruia doar una din zece persoane care vizitează standul companiei este interesată de vacanţe în România, informează Mediafax.
Nici Portik Csaba, proprietarul hotelului Lacu Roşu, nu simte la târg vreun interes special al turiştilor români pentru piaţa internă. "În ceea ce ne priveşte, fluctuaţia de turişti nu s-a schimbat cu nimic faţă de anul trecut. Cei care şi-au revenit cu banii se duc în străinătate, iar cei care îşi făceau vacanţele în ţară, persoane cu venituri mai mici, încă resimt efectele crizei economice", crede Csaba. El a explicat şi că românul care face turism intern îşi rezervă vacanţa cu o săptămână, maximum o lună înainte, spre deosebire de străini, care ştiu unde pleacă în concediu cu cel puţin o jumătate de an înainte.
2 din 3 români care caut