În perioada următoare, banca relansează creditul ipotecar, care de altfel i-a adus şi cele mai multe probleme cu clienţii din cauza comisoanelor. Sursa: RĂZVAN PETRESCU
Volksbank România, banca cea mai expusă în conflictul generat de implementarea OUG nr. 50/2010 între clienţi şi bănci, a purtat până în decembrie negocieri cu clienţii nemulţumiţi. Adică 25% din tot portofoliul. Problemele ridicate de aceştia erau legate de implementarea prevederilor OUG 50 privind comisionul de risc, dar şi de dobânda creditelor în euro, care nu se preciza dacă este fixă sau variabilă.
Câţi clienţi a reuşit să convingă Volksbank
"Am ales o soluţie de compromis: în contractele de acum dobânda este fixă între 5 şi 7 ani, după care - variabilă, adică Euribor plus o marjă, stabilită însă de pe acum. Jumătate din cei cu care am avut discuţii au agreat această formulă. Alţii au intrat direct pe dobândă variabilă", spune Lucian Cojocaru, vicepreşedintele băncii responsabil de diviziile retail şi corporate ale băncii, recrutat de instituţie în septembrie 2010, atunci când conflictele cu clienţii erau la apogeu.
În prezent, 3% dintre clienţi sunt încă în discuţii cu banca, mulţi fiind implicaţi în procese împotriva Volksbank, "dar jumătate dintre aceştia sunt încă dispuşi la negociere".
O nouă strategie
În lunile care urmează, banca va implementa o nouă strategie. Potrivit lui Cojocaru, Volksbank are un fond de comerţ solid format din clienţii de credite imobiliare din 2007-2008, care sunt de clasă medie şi peste, cu venituri bune şi relativ stabile.
"Avem peste 20% din portofoliu, adică din cei 155.000 de clienţi activi, cu un câştig de peste 1.000 de euro lunar pe care îi vom targeta cu predilecţie", spune acesta.
"Pornind de la o bancă monoprodus (creditul ipotecar), dar cu un segment de clienţi omo