Constructorul de aeronave Airbus şi Tarom (Transporturile Aeriene Române), împreună cu un consorţiu de parteneri, au pus bazele unuia dintre primele proiecte la nivel european destinate înfiinţării unor unităţi de producţie şi procesare de biocombustibilipentru transportul aerian (bio-kerosen).
Proiectul, a cărui centru va fi în România, are drept obiectiv furnizarea de biocombustibil extras din camelină (plantă folosită în mod curent în industrie pentru seminţele ei bogate în ulei), ca alternativă regenerabilă, sustenabilă, la combustibilul tradiţional folosit în transportul aerian.
În cadrul acestui proiect, partea de management de proiect va fi realizată de o organizaţie non-guvernamentală românească, în timp ce Airbus va activa drept suport pentru implementarea şi obţinerea de avantaje competitive pentru proiectul local de producţie de biocombustibili.
De îndată ce sunt finalizate studiile de fezabilitate legate de potenţialul de dezvoltare al agriculturii, tehnologiei specifice şi al industriei aeronautice, vor fi evaluate, de asemenea, şi unităţile pentru rafinarea combustibilului deja existente, pentru a putea observa nivelul capacităţii de producţie existent din România.
Camelina a fost aleasă ca materie primă datorită potenţialului său energetic ridicat, al cerinţelor reduse de alternare a culturilor, al potenţialului ridicat de reducere a noxelor cu efect de seră şi a cantităţilor reduse de apă necesare acestei plante. În plus, camelina este deja existentă în România, poate fi cultivată şi recoltată de familiile de fermieri şi constituie, în egală măsură, o hrană de foarte bună calitate pentru animale.
"Acesta este primul proiect european care va reuni fermierii, rafinăriile şi o companie aeriană pentru susţinerea comercializării biocombustibililor produşi", a declarat Paul Nash, Directorul Diviziei de Energii Alternative. @N_P