Compania RCS&RDS, deţinută de omul de afaceri Zoltan Teszari din Oradea, a fost în 2010 unul dintre cei mai mari competitori ai UPC din Europa Centrală şi de Est, iar planurile de expansiune ale românilor, renumiţi pentru "preţurile lor agresive", arată că şi în 2011 competiţia va fi dramatică, potrivit raportului anual către acţionari al grupului american Liberty Global.
"Pe cele mai multe pieţe din Europa Centrală şi de Est experimentăm o competiţie semnificativă din partea Digi TV, platforma de televiziune prin satelit a RCS&RDS, o companie românească de cablu, telefonie şi internet care ne vânează clienţii noştri de cablu şi satelit cu pachete la preţuri agresive. În plus, compania românească şi-a construit propria infrastructură în zone care erau acoperite de reţeaua noastră de cablu, în Ungaria, România şi Slovacia", potrivit datelor din raportul pe 2010 al Liberty Global, proprietarul UPC.
UPC este ţinta de achiziţie a rivalului său RCS&RDS, o tranzacţie care dacă s-ar realiza, ar crea un "monstru" pe piaţa telecom românească, cu peste 10 milioane de abonaţi.
RCS&RDS, cea mai mare companie de comunicaţii controlată de un antreprenor român, s-a extins puternic cu servicii TV şi de comunicaţii în ţările din regiune, dar şi în Italia şi Spania şi se luptă pentru clienţi cu UPC pe patru pieţe din Europa Centrală şi de Est: România, Ungaria, Cehia şi Slovacia. "Ca şi în Ungaria, Digi TV este un competitor agresiv pe televiziunea prin satelit şi în România, Cehia şi Slovacia. RCS&RDS oferă servicii de televiziune prin satelit pentru 12%, 6% şi 17% din gospodăriile care folosesc servicii video din România, Cehia şi Slovacia, în timp ce cota UPC este, pe aceleaşi pieţe, de 3%, 2%, respectiv 2%", potrivit datelor din raportul Liberty Global.
În România, cea mai mare piaţă pentru serviciile TV din regiune, unde unul dintre c