În 10 martie a.c. am primit mai multe semnale din partea unor compatrioţi blocaţi în vămi. Nu puteau trece şi ne telefonau pentru a afla ce se întâmplă.
Unii ne-au telefonat cu convingerea că la graniţa României este căutat un personaj extrem de important, fost membru al guvernului, care încearcă să fugă din ţară. Am sunat cam peste tot pe unde se putea telefona şi nu am primit nici o informaţie. E drept, nu ne-a venit ideea să telefonăm şi la Ministerul Transporturilor sau la CNADNR. În fapt, blocajul de la punctele de frontieră ale României a fost generat de căderea sistemului electronic naţional de roviniete. În cele din urmă am izbutit să aflăm detalii, dar nu de la instituţiile amintite mai sus. De la acestea, nici un comunicat, nici o explicaţie, nici o justificare. Un mâlc fără sfârşit. Încet încet, după zile întregi de documentare pe surse, am izbutit să-i dăm de capăt.
În data de 10 martie, sistemul informatic pentru emitere, gestiune, monitorizare şi control al rovinietei, administrat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, nu a funcţionat timp de două ore. CNADNR nu a fost capabilă să remedieze într-un timp scurt problemele apărute în sistem. Iar această situaţie a creat haos la frontierele României şi cozi foarte mari la distribuitorii de roviniete.
Culmea este că blocarea sistemului i-a afectat cel mai mult pe transportatorii rutieri. Şoferii de cursă lungă au fost nevoiţi să-şi oprească TIR-urile până în momentul în care sistemul rovinietelor a fost refăcut funcţional.
Până în acest moment, poziţia oficială a Ministerului Transporturilor şi a CNADNR nu există. Probabil cele două instituţii au ajuns la concluzia că în răstimpul celor două ore de blocaj toată România a fost la o cafea.
Cât priveşte bilanţul pagubelor cauzate transportatorilor, greu de dat o cifră. Din informaţiile date publicităţ