Tehnologiile moderne au schimbat complet economia mondială, dar viteza cu care informațiile sunt transmise astăzi nu se regăsește în sistemele educaționale. Educatorii simt însă tot mai acut nevoia utilizării tehnologiilor în școli.
Astfel, mai mult de trei sferturi dintre liderii educaţiei de top la nivel mondial cred că tehnologia poate juca un rol major în modul de învăţare al elevilor şi de predare al profesorilor, potrivit unui studiu global comandat de Cisco şi condus de Clarus Research Group, o companie cu sediul în Washington.
Oficalii europeni din educaţie consideră că finanţarea, securitatea online, o mai mare prezenţă la nivel european, şi capabilităţi puternice de cercetare şi infrastructură sunt cele mai mari probleme. Mai mult, 68% dintre oficialii unor licee şi universităţi europene de top consideră că o programă şcolară internaţională online este o mare oportunitate pentru extinderea programelor de învăţare la nivel mondial.
Înalţi funcţionari din educaţie din pieţele emergente consideră că problemele de predare de top cu care se confruntă astăzi sunt pregătirea pentru o economie globală, prezenţa elevilor şi a studenţilor şi şansele de angajare ale acestora. Dintre toate regiunile lumii, America Latină a evaluat aspiraţiile generale pentru educaţie şi efectul pozitiv pe care aceasta îl are în societate, ca fiind cele mai importante.
Studiul arată că profesorii din întreaga lume văd trei probleme în modul de învăţare:
• Pregătirea elevilor şi studenţilor pentru a concura într-o economie globală şi contribuţia la asigurarea unui loc de muncă după absolvire, au fost menţionate de 83% dintre respondenţi ca probleme cheie. Elevii şi studenţii de azi au nevoie de un program şcolar de bază care să îi pregătească să se angajeze într-un ecosistem din ce în ce mai conectat, care necesită o înţelegere a modului de utilizare a te