Compania de Apă Someş - Sucursala Sălaj avertizează că termenul limită de 31 martie, până la care se mai pot încheia contracte la comun nu va mai fi prelungi şi că după această dată se va trece la întreruperea furnizării apei potabile.
Compania de Apă Someş SA - Sucursala Sălaj avertizează, printr-un comunicat de presă, că etremnul limită de 31 martie, decalat cu două luni faţă de termenul iniţai 28 ianuarie, până la care zălăuanii ar trebui să încheie noi contracte de furnizare a apei, pe scară sau pe asociaţie, nu va mai fi prelungit. Prin urmare, compania anunţă că după această dată va relua procedura de somare a blocurilor care până la expirarea termenului nu au comunicat sucursalei intenţia de a încheia noile contracte, urmând ca, după cinci zile lucrătoare de la somare, să se treacă la sistarea alimentării cu apă potabilă a acelor blocuri.
Reamintim că termenul iniţial, 28 ianuarie 2011, a fost decalat cu două luni din cauza refuzului în masă al zălăuanilor de a încheia noile contracte. În ciuda termenului suplimentar acordat, doar 40 la sută din scările de bloc din Zalău au încheiat aceste contracte. Refuzul zălăuanilor este argumentat, pe de-o parte, prin faptul că, odată cu intrarea în vigoare a noilor contracte, Compania de Apă va putea opri furnizarea într-un bloc dacă unul dintre locatari înregistrează restanţe la plata facturii (până acum nu era posibil pentru că sucursala avea contracte cu fiecare locatar în parte). Pe de altă parte, la baza refuzului masiv stau şi neînţelegerile dintre locatari, în multe cazuri neajungându-se la un consens cu privire la persoana desemnată să fie titularul de contract.
Nemulţumirile zălăuanilor faţă de noile contracte au ajuns şi în instanţă. O clientă a deschis proces la Tribunalul Sălaj prin care solicită declararea acestora ca ilegale. Următorul termen în proces are loc în luna aprilie, după ce