Compania aeriană de stat Tarom şi producătorul de aeronave Airbus, împreună cu alţi parteneri, plănuiesc să dezvolte o reţea de unităţi de producţie de biocombustibil din camelină (o plantă cu seminţe bogate în ulei) pentru transportul aerian.
Informaţiile au fost trimise ieri de Airbus, companie care însă nu a dat detalii despre investiţia în proiect, zona în care va fi amplasat centrul de producţie, capacitatea acestuia sau data începerii producţiei. Oficialii Airbus au spus doar că centrul acestei reţele de unităţi de producţie va fi în România, iar materia primă pentru biocombustibili va fi camelina, o plantă cultivată "sporadic" la noi, după cum spun agricultorii.
Pe de altă parte, reprezentanţii Tarom au transmis că nu se poate vorbi încă de o investiţie sau de o zonă în care va fi amplasat centrul până nu se vor face nişte studii de fezabilitate. "Este prea devreme să vorbim despre acest proiect", au spus oficialii Tarom care au trimis însă acelaşi comunicat de presă al Airbus, fără a da alte detalii. "Acesta este primul proiect european care va reuni fermierii, rafinăriile şi o companie aeriană pentru susţinerea comercializării biocombustibililor produşi", a declarat într-un comunicat Paul Nash, directorul diviziei de energii alternative al Airbus.
Reprezentanţii Airbus au mai spus ieri pentru ZF că "proiectul va avea sediul central în Bucureşti - deocamdată nu avem detalii legate de suprafaţa finală a acestuia, fiind în desfăşurare". Camelina a fost aleasă ca materie primă datorită potenţialului său energetic ridicat, potenţialului ridicat de reducere a noxelor cu efect de seră şi cantităţilor reduse de apă necesare acestei plante, potrivit oficialilor Airbus. Aceştia au mai transmis că planta este deja prezentă în România.
Ce spun agricultorii
Cu toate acestea, agricultorii susţ