Tramvaiul care a deraiat, luni, la Iasi, si a lovit sase masini, provocand moartea unei persoane si ranirea grava a altor cinci, ar fi ramas fara frane, la momentul accidentului, din cauza unei caderi de tensiune la reteaua electrica, afirma surse judiciare, citate de Mediafax.
UPDATE Regia Autonoma de Transport Iasi precizeaza ca nu a existat o intrerupere de tensiune in intervalul orar 13.00- 15.00 nu figureaza nici o intrerupere de tensiune. "In intervalul 15.02 -15.05 a fost solicitata de catre personalul RATP o decontare pentru a putea interveni cu utilajele proprii. In plus, precizam faptul ca, in situatia in care un tramvai ramane fara tensiune de alimentare la retea, toate cele trei sisteme de franare raman in stare de functionare", precizeaza sursa citata.
In plus, acumulatorii mijlocului de transport nu au putut asigura tensiunea de franare in conditiile in care ar fi fost uzati.
Sistemul de franare al tramvaiului care a deraiat, luni, la Iasi, si a lovit sase masini functioneaza, acest lucru fiind demonstrat in timpul expertizei tehnice facute in depoul regiei, a declarat, marti dimineata, purtatorul de cuvant al regiei de transport Adrian Mihai.
El a spus ca este prematur sa se spuna ca a fost vorba in mod cert despre o eroare a vatmanului, adaugand ca doar ancheta va putea stabili acest lucru.
Accidentul s-a petrecut luni dupa-amiaza, in jurul orei 14.00, in zona "Fundatie", o zona intens circulata din municipiul Iasi, dupa ce mijlocul de transport a intrat intr-o coloana de masini care erau oprite, pe linia de tramvai, la semafor.
Astfel, tramvaiul, care era plin cu pasageri si care cobora Copoul, a intrat in doua masini care asteptau la semafor si a acrosat alte trei autoturisme aflate pe banda de langa trotuar, dupa care s-a oprit intr-un autobuz care stationa si el la semafor.
@N