Nicolae Marcu, fost director al Regiei Autonome de Transport Timişoara (RATT), a fost eliberat din funcţie în ianuarie 2004 din cauza mai multor probleme ale Regiei, multe dintre ele semnalate şi în articolele prezentate de mass media locală. Jurnaliştii relatau îndeosebi accidentele provocate de angajaţii RATT şi nemulţumirile călătorilor. Cazurile sunt similare cu ceea ce se întâmplă la Iaşi.
Maricel Ghercă, directorul Regiei Autonome de Transport Public(RATP) Iaşi, se află aproximativ în aceeaşi situaţie cu fostul director de la RATT, Nicolae Marcu, la schimbarea căruia au contribuit masiv şi articolele din presa locală.
Pe 6 octombrie 1999, vatmanii şi şoferii RATT au declanşat o grevă spontană care a paralizat între transportul în comun pentru câteva zile. La fel s-a întâmplat la Iaşi în februarie 2010, când timp de 45 de minute niciun mijloc de transport nu a părăsit garajul regiei. Şoferii erau nemulţumiţi că nu şi-au primit tichetele de masă.
Protestul RATP de mâine: 5 minute fără transport public şi faruri aprinse pentru două ore
Fostul director a încercat să-şi atribuie în mod illegal drepturi salariale necuvenite, iar acţiunile de control la nivelul regiei au scos la iveală nereguli grave care au atras amenzi colosale.
Iaşi: Aleşii locali au votat pierderile RATP în numai câteva secunde
Situaţia financiară a RATP Iaşi ajunge în atenţia procurorilor
Un rol important în eliberarea din funcţie a lui Nicolae Marcu au fost şi problemele evidenţiate în articolele de presă. Unul dintre ele, arăta nepăsarea unui vatman şi incompetenţa care erau cât pe ce să o ucidă pe Angela Bancsov, o tânără de 22 de ani. Vatmanul a continuat să conducă deşi nu era la primul accident grav, fără a primi vreo sancţiune din partea conducerii regiei.
Un alt articol scotea la iveală neregulile găsite la RATT la un control al P