Cu o săptămână înainte de lansarea H&M în România, pe stradă, la metrou sau la televizor numele retailerului suedez este din ce în ce mai prezent.
Campania agresivă de promovare a retailerului pare a sfida criza care a lovit piaţa de publicitate în ultimii doi ani după ce companiile şi-au redus bugetele de promovare.
"Sinceră să fiu abia aştept să se termine această campanie de promovare. Am ajuns s-o văd pe Gisele Bundchen (fotomodel francez, imaginea celei mai recente colecţii a H&M - n.red.) mai des decât îmi văd prietenii, familia. Este peste tot", spune Roxana (27 de ani).
În zona Piaţa Unirii, unde se va deschide unul dintre primele magazine ale retailerului, suedezii şi-au instalat reclamele pe aproape toate panourile şi au împânzit de asemenea staţia de metrou. Panourile suedezilor nu sunt însă doar în centrul Capitalei, ci şi în toate colţurile ei.
H&M a investit astfel, potrivit unor surse din piaţă, câteva sute de mii de euro doar în campania de promovare outdoor. "Retailerul a ales să se promoveze pe backlit-uri, panouri plasate pe domeniul public, mai scumpe decât billboard-urile, dar care sunt mai bune pentru că sunt iluminate, au o calitate mai bună şi o poziţionare mai favorabilă", au declarat pentru ZF surse din piaţă. Preţul pentru un astfel de panou variază între 450 şi 600 de euro, în funcţie de mărime şi amplasare.
Campania H&M este însă una de scurtă durată, potrivit surselor din piaţă, care spun că a fost creată special pentru lansare. Există însă şi alţi jucători, precum operatorii de telecom, care optează pentru acest tip de promovare pe întreaga perioadă a unui an. Suedezii au ales să se promoveze în toate mediile înainte de lansare, nu doar outdoor, o abordare diferită de cea a principalilor jucători din domeniu.
"Din campania asta mie mi-a rămas în cap doar 39,9 şi 89,9 lei", spune o persoa