Ministerul Transporturilor condiţionează derularea negocierilor privind contractele colective de muncă dar şi semnarea acestora de asumarea responsabilităţii de către toate părţile implicate în negocieri, în special din partea liderilor sindicali. "Procesul de degradare continuă a sistemului feroviar românesc din ultimii zece ani i-a avut ca actori de prim-plan şi pe liderii de sindicate, care ori au tăcut complice la acţiunile de devalizare a căii ferate, ori chiar au participat activ la asemenea acţiuni", a declarat, într-un comunicat de presă, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor. Ea a precizat că, în cazul în care se dovedeşte că liderii sindicali derulează afaceri cu oricare dintre companiile de cale ferată, ministerul nu le va mai recunoaşte "statutul de reprezentanţi ai intereselor salariaţilor".
Acum o săptămână, sindicatele din industria feroviară au organizat o grevă de avertisment de două ore, la nivel naţional, pentru că până la acea dată nu se semnaseră contractele colective de muncă. Liderii sindicali au ameninţat în acel moment cu greva generală pe termen nelimitat. Contractele colective de muncă au expirat la finele lunii ianuarie, ceea ce înseamnă că în acest moment nu se ştie, concret, care este raportul contractual dintre Transporturi şi angajaţii celor trei mari companii de cale ferată.
Ministerul Transporturilor condiţionează derularea negocierilor privind contractele colective de muncă dar şi semnarea acestora de asumarea responsabilităţii de către toate părţile implicate în negocieri, în special din partea liderilor sindicali. "Procesul de degradare continuă a sistemului feroviar românesc din ultimii zece ani i-a avut ca actori de prim-plan şi pe liderii de sindicate, care ori au tăcut complice la acţiunile de devalizare a căii ferate, ori chiar au participat activ la asemenea acţiuni", a declarat, într-un comunicat de presă,