Cadrele didactice din învăţământul primar mureşean, precum şi consilierii şi psihologii şcolarii vor fi instruiţi de către specialiştii Centrului de Sănătate Mintală Târgu-Mureş cu privire la identificarea şi managementul cazurilor de ADHD.
Ministerul Educaţiei, Ministerul Sănătăţii şi Centrul Naţional de Sănătate Mintală au semnat un parteneriat în acest sens, proiectul urmând a fi implementat pentru început în 14 judeţe pilot, printre care şi judeţul Mureş. Ulterior se va extinde în mai multe centre.
„Parteneriatul se referă la organizarea unei acţiuni în vederea depistării precoce a acestei afecţiuni, în primul rând pentru că se ştie că atunci când este depistată şi tratată la timp, copiii reuşesc să-şi îmbunătăţească calitatea vieţii atât acasă, la şcoală, cât şi în societate. Este o afecţiune care are o incidenţă de 6-7% din populaţia de vârstă şcolară. Acum beneficiază de intervenţie în echipă: tratament medicamentos şi intervenţie psihoterapeutică şi astfel reuşesc să funcţioneze la o valoare apropiată de posibilităţile lor intelectuale. Şi ar fi păcat ca noi să nu-i depistăm la timp”, a declarat dr. Rodica Mera, şefa Centrului de Sănătate Mintală pentru Copii din Târgu-Mureş.
Învăţătorii învaţă să abordeze copilul cu ADHD
Parteneriatul va funcţiona sub forma unor întâlniri între medic, psiholog clinician şi învăţătorii din ciclul primar, psihologii şi consilierii şcolari. În cadrul acestor întâlniri vor fi prezentate afecţiunea, modalitatea în care trebuie abordaţi copiii la şcoală, unde trebuie trimişi pentru a i se pune diagnosticul şi a fi testaţi. Totodată se vor face şi şedinţe de psihoterapie cu părinţii. „Ei (n.r.- învăţătorii, consilierii şi psihologii şcolari) vor fi persoanele prin care noi vom putea verifica dacă într-adevar copilul care este sub tratament, la şcoală, şi-a îmbunătăţit cu adevărat performanţele. Vor putea