Varna, al treilea oras ca marime din Bulgaria, supranumit "capitala maritima" a tarii, dispune de patru de centre comerciale, unul dintre acestea fiind Mall Varna, detinut de o companie a grupului Raiffeisen Bank International.
Initial, spatiul pe care s-a construit actualul mall a fost detinut de un investitor local care l-a vandut pentru suma de 130 milioane euro unui scotian, in 1998. La inceputul acestui an, Aspius Immobilien Holding International, o companie a grupului financiar Raiffeisen Bank International, a cumparat mall-ul pentru o suma care nu a fost facuta publica.
Lansat in urma cu trei ani, in urma unei investitii de aproximativ 50 milioane euro, Mall Varna s-a stabilit ca centrul comercial cu cel mai mare succes din afara capitalei Bulgariei si una dintre destinatile de shopping cele mai atractive din tara. Situat in apropiere de aeroportul din Varna, turistii au acces rapid la centrul orasului si la statiunile din jurul acestuia.
Anual, circa un milion de persoane viziteaza Varna si imprejurimile orasului, dintre care 500.000 sunt turisti romani.
"Numarul turistilor creste in perioada sarbatorilor, dar si vara, un varf fiind atins in iulie si august. Aproximativ 500.000 de romani viziteaza aceasta regiune, indeosebi pe parcursul verii. De Paste, 30.000 de turisti vin din Romania la Varna", arata Dessislava Kovacheva, marketing manager Mall Varna.
Insa recesiunea si-a pus amprenta asupra centrului comercial. Desi, in momentul de fata, 97% din spatiul mall-ului este inchiriat (pe termen lung), veniturile proprietarilor centrului au scazut cu 10-20% in primele doua luni ale anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior.
De asemenea, aproximativ 70% dintre chiriasii mall-ului au inregistrat venituri in scadere din cauza crizei economice.
"Din vara, estimam ca vanzarile isi vor reveni si ca vom av