Tramvaiul care a provocat carnagiul din Iaşi a luat foc pe 7 ianuarie într-o intersecţie din zona industrială a oraşului. Acelaşi vatman care-l conducea ieri a stins atunci incendiul izbucnit lângă pantograf. Şefii i-au crescut salariul cu 30 de lei pentru promptitudine.
Accidentul a avut loc în Baza 3, în faţa Centralei Electrice de Termoficare. Tramvaiul avea doar câţiva pasageri şi se îndrepta spre depou, deoarece vatmanul constatase o defecţiune.
Citeste si:
Slujbă în stradă în memoria ieşeanului ucis de tramvai. Familia agentului mort: „Noi nu acuzăm, Dumnezeu va judeca" (FOTO si VIDEO)
Iaşi: Vatmanul, singurul cercetat penal în urma tragediei de pe Copou. Vezi aici primele rezultate ale expertizei. (UPDATE)
Iaşi: Fratele asistentei rănită grav de tramvaiul fără frâne: „E un miracol că a scăpat doar cu nişte fracturi!" (FOTO, VIDEO, UPDATE)
Incendiul s-a produs din cauza unui cablu care a făcut un scurtcircuit la contactul cu pantograful. Panicat, vatmanul a chemat pompierii, dar a reuşit să stingă focul înainte de venirea acestora cu ajutorul celor câţiva pasageri care erau în tramvai.
Vatmanul Dumitru Diaconu, care acum este cercetat penal pentru ucidere din culpă, s-a urcat pe tramvai, în partea frontală a acestuia, şi a stins focul cu un stingător.
„Tramvaiul era defect şi se retrăgea spre depou. Nu putem să ne explicăm accidentul, aşteptăm să vedem ce concluzii va avea comisia de investigaţie", a spus atunci Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al Regiei Autonome de Transport Public Iaşi. Rezultatul investigaţiei nu a mai fost făcut public. În schimb, la doar câteva zile distanţă, vehiculul a fost reintrodus pe traseul Copou - Tătăraşi, acelaşi pe care circula când a sistemul de frânare a cedat în faţa Bibliotecii Centrale Universitare.
Citeste si:
Precedent periculos pentru şeful RATP Iaşi la