Consumul de bere pe cap de locuitor a scazut anul trecut la 78 litri, cel mai mic nivel din 2005 si pana azi, potrivit datelor Asociatiei Berarii Romaniei.
"Ne-am intors intre 2005-2006 la consumul de bere", a declarat marti Constantin Bratu (foto), directorul general al Asociatiei.
Consumul de bere pe cap de locuitor in anul 2010 a continuat trendul descedent inceput in anul 2009, demonstrand faptul ca situatia economica a afectat consumatorii si obiceiurile de consum.
In ultimii doi ani piata berii a inregistrat o contractie de 16% fata de anul 2008, an in care volumul vanzarilor de bere a atins o cota maxima de 20,2 milioane hectolitri.
In ciuda scaderii pietei, consumul de bere pe cap de locuitor din Romania se mentine la nivelul mediu din Uniunea Europeana, fiind asemanator cu cel din Spania.
De ce au scazut Berarii Romaniei mai mult decat piata in 2010
Anul trecut, piata berii a suferit o contractie de 3,5%, pana la 17 milioane de hectolitri, iar cei 5 membri ai Asociatiei au inregistrat o scadere de 4,4% per ansamblu, pana la 15,3 milioane hectolitri.
Membrii Asociatiei Berarii Romaniei sunt Ursus Breweries, Heineken Romania, Bergenbier, United Romanian Breweries si Romaqua Group.
Orientarea romanilor catre segmentul economic si marcile proprii (private label) ale marilor retele de magazine se numara printre principalii factori care au dus la scaderea mai pronuntata a vanzarilor celor 5 berari fata de piata, a explicat directorul general al asociatiei.
Acesta a mai spus ca, potrivit unor studii, pretul mediu al berii s-a ridicat anul trecut in Romania la 0,90 euro/litru.
La un volum de 17 milioane de hectolitri, rezulta o valoare a pietei de 1,53 miliarde euro in 2010.
sursa: Asociatia Berarii RomanieiBerea, cel mai 'patriotic' sector de productie di