GdS vă arată, în exclusivitate, câte persoane s-au angajat la Ford până în prezent şi câte maşini s-au asamblat în fabrica de la Craiova
Ieri s-au împlinit trei ani de când Ford Motor Company a preluat efectiv fabrica auto de la Craiova. Pe 21 martie 2008, s-a efectuat transferul de proprietate între statul român şi Ford, iar de la acea dată au început să curgă termenii contractuali. În tot acest timp, fabrica ar fi trebuit „să duduie“, sute de mii de maşini ar fi trebuit să iasă până în prezent pe poarta uzinei craiovene şi peste 3.000 de doljeni ar fi trebuit să fie noii angajaţi ai companiei. În realitate, în uzina craioveană nu s-a produs efectiv nici o maşină în cei trei ani scurşi, ci doar au fost asamblate câteva mii de utilitare uşoare din gama Transit Connect. Reprezentanţii Ford au comunicat, la solicitarea GdS, că pe poarta uzinei craiovene au ieşit aproape 12.000 de maşini sub sigla Ford.
„Din septembrie 2009, când am început producţia la fabrica din Craiova, Ford a produs 11.764 de unităţi Transit Connect“, a precizat, pentru GdS, Nadia Crişan, membru în Consiliul de Administraţie al Ford România. Ministerul Finanţelor a precizat că, până acum, Ford a investit în Bănie 98 de milioane de euro şi că ajutorul de stat primit de companie depăşeşte 14 milioane de euro. În patru ani, Ford s-a angajat să investească în uzina craioveană 650 de milioane de euro.
90 de persoane angajate de Ford
În ciuda promisiunilor de acum trei ani, până la această dată, Ford nu a reuşit să angajeze prea multe persoane. De altfel, numărul craiovenilor care au părăsit fabrica sub diverse forme este mai mare decât cel al persoanelor nou-angajate. Ford a comunicat zilele trecute, exclusiv pentru GdS, care este numărul de angajări efectuate de companie în trei ani de când activează la Craiova. „De la preluarea fabricii din Craiova, în martie 2008,