Berea la PET s-a născut în România pentru că românilor le place să împartă totul cu prietenii, a declarat Jan Derck van Karnebeek, preşedintele Asociaţiei Berarii României. "Berea la PET s-a născut în România. România a fost leagănul acestui tip de produs, care s-a extins apoi în Bulgaria, Cehia, Ucraina şi Rusia", a spus van Karnebeek.
Jumătate din vânzările de bere din România sunt reprezentate de sticlele de plastic ( 49,3%), urmate de berea la sticlă (31,7%), de doză (16%) şi de berea draught, cu o pondere de numai 3%.
Consumul de bere pe cap de locuitor a scăzut în 2010 la 78 litri, de la 81 litri în anul precedent şi 93 litri în 2008. Este un consum mediu pentru Europa unde există şi ţări ân care consumul tradiţional este ceva mai ridicat. Cehia se află pe primul loc în topul băutorilor de bere, cu un consum de 159 litri pe cap de locuitor, urmat de Germania şi Austria. Anul trecut, piaţa berii din România a scăzut cu 3,5% faţă de 2009 şi cu 16% faţă de 2008, ajungând la un volum total de 17 milioane de hectolitri. Berea la PET s-a născut în România pentru că românilor le place să împartă totul cu prietenii, a declarat Jan Derck van Karnebeek, preşedintele Asociaţiei Berarii României. "Berea la PET s-a născut în România. România a fost leagănul acestui tip de produs, care s-a extins apoi în Bulgaria, Cehia, Ucraina şi Rusia", a spus van Karnebeek.
Jumătate din vânzările de bere din România sunt reprezentate de sticlele de plastic ( 49,3%), urmate de berea la sticlă (31,7%), de doză (16%) şi de berea draught, cu o pondere de numai 3%.
Consumul de bere pe cap de locuitor a scăzut în 2010 la 78 litri, de la 81 litri în anul precedent şi 93 litri în 2008. Este un consum mediu pentru Europa unde există şi ţări ân care consumul tradiţional este ceva mai ridicat. Cehia se află pe primul loc în topul băutorilor de bere, cu un