"Românii au băut, în medie, 1,3 litri de bere pe săptămână în decursul anului trecut", a declarat Constantin Bratu, director general al Asociaţiei "Berarii României", cu ocazia unei conferinţe de presă.
Consumul de bere a scăzut considerabil faţă de nivelul înregistrat în 2008 (de la 93 de litri pe cap de locuitor în urmă cu doi ani, la 78 de litri în 2010). Astfel, pe piaţa românească a berii s-au vândut anul trecut circa 17 milioane de hectolitri, cu 3,5% mai puţin faţă de 2009 şi în regres cu 16% faţă de anul de vârf al industriei, 2008.
Preferinţele consumatorilor în ceea ce priveşte ambalajul au rămas aceleaşi, pet-ul deţinând o pondere de 49,3%, sticla 31,7%, doza 7%, iar draftul 3%. Din Asociaţia "Berarii României" fac parte companiile Bergenbier, Heineken România, Romaqua Goup, United Romanian Beweries şi Ursus Beweries, firme care au derulat anul trecut investiţii de 51 milioane de euro.
De asemenea, contribuţia acestora la bugetul de stat, prin diferite taxe, a atins pragul de 270 milioane euro.
"Românii au băut, în medie, 1,3 litri de bere pe săptămână în decursul anului trecut", a declarat Constantin Bratu, director general al Asociaţiei "Berarii României", cu ocazia unei conferinţe de presă.
Consumul de bere a scăzut considerabil faţă de nivelul înregistrat în 2008 (de la 93 de litri pe cap de locuitor în urmă cu doi ani, la 78 de litri în 2010). Astfel, pe piaţa românească a berii s-au vândut anul trecut circa 17 milioane de hectolitri, cu 3,5% mai puţin faţă de 2009 şi în regres cu 16% faţă de anul de vârf al industriei, 2008.
Preferinţele consumatorilor în ceea ce priveşte ambalajul au rămas aceleaşi, pet-ul deţinând o pondere de 49,3%, sticla 31,7%, doza 7%, iar draftul 3%. Din Asociaţia "Berarii României" fac parte companiile Bergenbier, Heineken România, Romaqua Goup, United Romanian Beweries şi Ursus Beweries, fi