Primul ready-made: cîmp cultural, artă pentru mase, piață de produse simbolice.
„Și desigur că trebuie ținut seama că omul vrea să aibă o sculptură sau o pictură suprarealistă, dar care să n-o înțeleagă, altul vrea să aibă un peisaj, și atunci cel care vrea să vîndă să se ducă și dacă cineva îi cere, domnule, pictează-mi vîrful Omu, sau pictează-mi un peisaj cu lacul Bâlea, sau lacul Caprei, presupune să se ducă să-l vadă să-l picteze acolo, cum fac mulți pictori în lumea asta, și dacă vrea să aibă o floare în casă apoi pictează și flori. (...) Dacă există cerință pentru artă suprarealistă, o cumpără cineva, vindeți cît vreți, tovarăși, dar ca să ne faceți pe noi răspunzători că n-o cumpără omul, apoi, tovarăși, aceasta nu se mai poate spune că este în legătură cu lipsa de libertate de creație, că are libertate și cel care cumpără, să aleagă ce cumpără.”
Al doilea ready-made: supraom, conceptualism, progresism în amor.
„Tocmai acest om nou trebuie să fie redat de scriitor, de poet şi trebuie, într-adevăr, tovarăşi, şi pricepere şi mult timp pentru a studia acest om, pentru a înţelege şi preocupările şi eroismul şi problemele intime şi tot ceea ce frămîntă omul socialist. Subliniez acest lucru pentru că multe ori, chiar în critica literară, îți face impresia că porneşte de la faptul că omul de astăzi ar avea preocupări mari, prea simpliste, că nu i-ar oferi creatorului de astăzi posibilitatea de a reda nişte suflete înaintate, şi deci e greu să găseşti în muncă, şi mai bine să căutăm în trecut, la omul de cafenea, la omul de bulevard, la omul din trecut de pe Calea Victoriei ce avea alt suflet, din păcate sînt de acord cu cei care au criticat că presa noastră face loc unei asemenea critici literare. Nu, tovarăşi, omul de astăzi, sufletul omului de astăzi, conştiinţa lui, priceperea lui este superioară cu mult oricărui om din trecut. Şi tocmai ace