Dumitru Diaconu este cercetat penal pentru infracţiunile de ucidere din culpă şi vătămare corporală gravă. Procurorii iau în calcul însă şi o posibilă defecţiune tehnică, de moment.
Ora 14.00 Vatmanul figurează cu abateri în registrele Poliţiei Rutiere. Ca participant la trafic, Dumitru Diaconu a adunat potrivit reprezentanţilor Poliţiei Rutiere 6 bile negre, pentru depăşirea vitezei şi nepăstrarea distanţei în mers, soldate cu coleziuni.
Ora 13.40: Primele rezultate ale expertizei realizate de RATP sub coordonarea unui specialist de la Facultatea de Mecanică a Universităţii Tehnice arată că frânele tramvaiului funcţionează în parametri normali. „Tramvaiul avea frână. Asta am văzut după experimentul pe care l-am făcut dimineaţă. Am pus vagonul pe şină în curtea RATP“, spune prof. univ. dr. Radu Gaiginschi, de la Departamentul de Siguranţa Circulaţiei de la Facultatea de Mecanică, cel care a condus comisia de expertiză.
Testul decisiv va avea, însă, loc diseară. După ce toate tramvaiele vor fi retrase de pe traseu, pe la ora 23.00, va fi aleasă o zonă în care vagonul va accelera şi se va testa pe teren eficienţa sistemului de frânare.
Ora 12.35: Prefectul Iaşiului iese la atac după incidentul din Copou de luni după-amiază. „Este o situaţie clară a managementului defectuos a lui Nichita (n.r.-primarul Iaşiului). Ghercă (n.r.-directorul RATP) şi primarul sunt răspunzători pentru accidentul din Copou. RATP-ul este falimentat în mod conştient. Autobuzele ies la stradă cu defecţiuni. Şoferii şi vatmanii sunt suprasolicitaţi pentru că fac curse în continuu“, a declarat astăzi Dragomir Toaşeschi, prefectul Iaşiului.
El s-a mulţumit doar să facă declaraţii. „Este o anchetă în derulare şi aşteptăm concluziile“, a mai spus Tomaşeschi.
Citeşte şi: Iaşi: Vatmanul din tramvaiul groazei: „Nu mă mai ţineau frânele!"