Specialiştii preferă desenele animate în locul folosirii animalelor vii în campaniile de marketing. Asta pentru că asemenea campanii sunt scumpe, animalele sunt greu de manipulat, iar organizaţiile de protecţie a animalelor stau cu ochii pe tine. Tocmai de aceea, rarele campanii cu animale vii sunt printre cele mai spectaculoase din marketing.
Capra de criză
Criza aduce idei. În mai 2009, reprezentanţa Mitsubishi Motors din Noua Zeelandă a anunţat că oferă câte o capră pentru fiecare camionetă pickup Triton vândută până în august. Directorul general de vânzări şi marketing Peter Wilkins, citat de Brisbane Courrier Mail, spune că redresarea economiei se află în mâinile sectorului rural, iar caprele, ca şi camioneta Triton, sunt „factori foarte versatili care se vor integra direct în operaţiunile existente la fermă”.
Caprele îmbunătăţesc productivitatea fermei, apărând-o împotriva buruienilor, sunt mai ieftine şi mai ecologice decât ierbicidele şi, în plus, nu există nici un risc de „gripă caprină” care să afecteze industria turismului, a declarat Wilkins pentru New Zealand Press Agency. „Suntem conştienţi că trei ani de secetă au decimat efectivele de ovine şi bovine, deci ce timp ar putea fi mai potrivit pentru capre?”
Lăcuste în ciocolată
Grasshopper este o firmă americană care furnizează numere telefonice cu tarife speciale pentru micii întreprinzători. În luna aprilie 2009, s-a lansat într-o campanie de rebranding total pentru a-şi promova noul nume (înainte se numea GotVMail) şi noua imagine. Iar metoda aleasă a făcut valuri, la vremea respectivă, pe internet, în presă şi la televiziuni.
Grasshopper a trimis 5000 de pachete prin FedEx unor personalităţi considerate influente din Statele Unite: oameni de televiziune, jurnalişti, bloggeri, preşedinţi de firme, actori etc. Pachetele conţineau un pliculeţ cu o etichetă pe car