Retailerul austriac de bricolaj bauMax, prezent pe piata romaneasca din 2006, si-ar putea opri expansiunea locala in 3-4 ani, cand ar putea atinge 25-27 de magazine.
“In urmatorii 3-4 ani vrem sa deschidem 3-4 magazine anual. Consider ca un numar de 25-27 de unitati sunt suficiente pentru acoperirea unei tari de dimensiunile Romaniei”, spune Nicola Szekely, country manager al bauMax Romania si Bulgaria, care l-a inlocuit in octombrie pe Alexander Frech, plecat la conducerea bauMax Austria.
Austriecii au ajuns la 14 magazine pe plan local, dupa ce au inaugurat ieri al doilea magazin din Bucuresti, localizat pe Soseaua Chitilei, in urma unei investitii estimate la circa 15 milioane de euro.
Compania a deschis sase magazine in ultimele 12 luni, dintre care patru in 2010, in Bucuresti (in cadrul centrului comercial Sun Plaza), Pitesti, Timisoara si Constanta. bauMax ocupa locul al patrulea in clasamentul celor mai mari jucatori de pe piata locala de bricolaj, dupa Praktiker (27 de magazine), Dedeman (22 de magazine) si Bricostore (15 magazine).
De asemenea, austriecii se numara si printre cei mai expansivi retaileri de bricolaj din Romani. Anul trecut, doar reteaua Dedeman, condusa de fratii Adrian si Dragos Paval, a inaugurat mai multe unitati decat bauMax, respectiv cinci.
Compania a inregistrat o cifra de afaceri de circa 150 de milioane de euro anul trecut, in crestere cu 24% fata de 2009, pe fondul extinderii retelei.
“Ne-am planificat ca in urmatoarele 12 luni sa deschidem trei magazine, in functie de evolutia contextului economic”, subliniaza Szekely.
Pe harta deschiderilor viitoare se regasesc orasele Bucuresti, Oradea si Cluj, insa ordinea proiectelor nu a fost decamdata stabilita. Compania a achizitionat deja pamantul pentru doua dintre unitatile viitoare.
In toamna anului trecut, Alexander Frech declara ca