După 41 de ani de activitate în Uzina de la Mioveni, argeşenaul poate ieşi la pensie mândru că a obţinut 14 titluri de campion şi a demarat proiecte pe care le-a dus la bun sfârşit.
Născut pe plaiuri braşovene, Ovidiu Scobai a trăit o adolescenţă în care muzica, atletismul şi atracţia faţă de motorsport şi-au pus puternic amprenta. Tânărul de atunci şi-a dezvoltat în paralel pasiunile, ajungând să facă performanţă.
În copilărie, Obidiu Scobai a studiat pianul, în clasele primare, iar în gimnaziu vioara şi contrabasul. “Am încheiat cu chitara, ca instrument la purtător, în timp ce mă pregăteam să devin inginer şi nu... muzician”, povesteşte pilotul.
Pasionat de muzică
A urmat Liceul Sportiv, devenind vice-campion naţional la 800 m şi în paralel a studiat şi la Liceul de Muzică din Braşov, ajungând să cânte la Filarmonica din oraşul natal, la contrabas, iar apoi s-a alăturat, pentru scurtă vreme, formaţiei “Mondial”, cunoscută pentru piesele „Iubire, bibelou de porţelan” şi „Atât de fragedă”. Pasiunea pentru muzică i-a moştenit-o fiul său, canre cântă la chitară.
Ovidiu Scobai a intrat în echipa de la Uzina Dacia în 1969, pe vremea când avea doar 22 de ani, ca proaspăt absolvent de facultate. Atunci a luat parte la testele de prelansare pentru Renault 21 la Putna, în judeţul Suceava. După cum însuşi mărturiseşte, un director francez de la vremea aceea i-a inoculat „microbul” pentru curse. În 1978, pilotul a reuşit să înfiinţeze deprtamentul „Competiţii”, participarea la raliuri fiind subvenţionată prin vânzarea de kit-uri pentru modele speciale „sport-stradă”, comercializate şi în afara României.
De-a lungul carierei de pilot, Ovidiu Scobai a reuşit să adune în palmaresul său 14 titluri individuale depilot şi co-pilot. Şirul victoriilor obţinute cu echipa de „Competiţii” de la Dacia, pe care a acoordonat-o din 1