Reinventată, Eugenia, un produs care aminteşte mai degrabă de perioada comunistă, este acum exportată în Statele Unite ale Americii. În cadrul unui road-show al Camerei de Comerţ Româno-Americane (CCRA), susţinut ieri, la Constanţa, la întrebarea „Cine face acum afaceri în Statele Unite ale Americii", un singur participant a ridicat mâna: cel al grupului Dobrogea.
Dan Zafiu, directorul de export al companiei constănţene, a declarat că firma exportă de circa doi ani mai multe tipuri de produse în SUA. „În general am urmărit să intrăm în marile metropole, unde există o concentraţie mai mare de emigranţi, cum ar fi Chicago, New York. Urmărim ca strategie de intrare pe piaţă imigranţii, dar vrem să transcendem către publicul american", a precizat acesta. Produsele care ajung pe piaţa din SUA sunt cele cu termen de valabilitate generos (de obicei de un an de zile) şi cu valoarea adăugată mai mare. Pentru că transportul durează aproximativ o lună, exportul pâinii iese din discuţie. Pe lângă Eugenia, se mai vând diferite tipuri de biscuiţi.
Dan Zafiu s-a ferit să dea cifre exacte despre afacerea din SUA, spunând numai că „volumele sunt destul de bune, ne dau spe¬ranţe pentru dezvoltare". Tot el afirmă că feedback-ul primit de la cumpărători este pozitiv şi speră ca, pe termen mediu şi lung, investiţia să fie profitabilă. Ideal ar fi deschiderea unei linii de producţie peste ocean, dar acest lucru ar însemna investiţii de milioane de dolari. Afacerile în SUA sunt însă greu de pus pe picioare. „E dificil să convingi partenerii americani, pentru că România nu are nici un fel de notoritate acolo.
De asemenea, este nevoie de o investiţie substanţială", a mai spus Dan Zafiu. Dobrogea Grup deţine brandul Eugenia din 1997, iar în 2005 l-a relansat ca pe un produs premium.
De ce e greu să faci afaceri peste ocean
Pentru toţi cei interesaţi să deruleze a