De ce simt nevoia politicienii noştri să anunţe pe Facebook şi pe Twitter tot ce fac? Pe reţelele de socializare au zeci de mii de fani
Ministrul Elena Udrea s-a supărat ca un copil după ce ziariştii şi bloggerii s-au luat de ea că nu ştie să închidă căldura la calorifer, acum mai multe zile. Imediat a deschis Facebook-ul şi şi-a turnat acolo tot necazul: "Am văzut că nu ştiţi de glumă. Caloriferul meu a fost subiect de dezbatere naţională. Nu mai spun nimic despre încălzirea globală. Noapte bună!".
Fanii de pe Facebook au sărit s-o consoleze: "Nu puneţi la inimă!". Pagina sa are, cu totul, aproape 12.600 de fani.
Recent, ministrul întreba pe Twitter: "De trei zile am în frigider doar un borcan cu zacuscă. Când termin treaba, mă duc la piaţă. O fi ieşit loboda?". În ziua aia, abonaţii la site-urile de socializare asta au dezbătut. Ce-i drept, dintre toţi politicienii "online", pagina doamnei ministru este cea mai dinamică: nu numai că are timp de postări şi în şedinţa de Guvern, dar reuşeşte să-i ţină la curent pe prieteni cu tot ce face. Aşa, pe multe le dă înaintea presei.
Exemplu, acum două zile: "În şedinţa de Guvern de astăzi am adoptat două acte normative importante: Legea Turismului şi Legea Faţadelor". Apoi, peste două ore, de pe iPhone: "Am terminat şedinta de Guvern, merg spre casă". Şi iarăşi, peste trei minute: "A fost prolifică. Am trecut două legi importante, Legea Turismului şi Legea Faţadelor". Şi tot pe Twitter, pe 17 martie, la 4 după amiaza: "Am ieşit de la şedinta de Guvern şi sunt în drum spre Piatra Neamţ, unde semnez contracte pe fonduri europene de aproximativ 8 milioane euro". Peste trei ore, tot de pe iPhone, lumea afla că tocmai a ajuns la Piatra şi a "plouat tot drumul".
Elena Udrea a invitat-o la cafea pe fana Facebook care i-a dat Like-ul cu numărul 10.000
Dar nu vorbeşte numai despre muncă. Pe Faceb